1 oktober 2013

Hur kommer jag vidare?

Jag är riktigt överraskad över garnet jag köpte tidigare. Att gå från en stickning med rent ullgarn till ett med 25% polyamid och jag kommer inte riktigt överens med känslan, men nu när jag stickat några varv så börjar det kännas riktigt behagligt och arbetet växer oanat fort.

Nu är fötterna färdigstickade och jag försöker besluta hur jag ska sticka skaftet. Randigt eller enfärgat? En liten resår nertill eller inte? Mönsterstickning? Frågorna är många och jag får nog lägga arbetet åt sidan en stund eller så frågar jag min bestämda Trollunge för att höra vad hon har tänkt sig.
Knitty 2009 Hat heel Sticka sockor Pippisockor

1 kommentar:

  1. Svar: ja lite knepigt var det innan man fick kläm på det, men sen var det super kul =) jag röstar på randiga skaft på sockarna =) /Emma

    SvaraRadera